(Ne)splněná předsevzetí roku 2016 a nová pro 2017

Novoroční předsevzetí 2017Možná si vzpomínáte, že jsem si minulý leden dal novoroční předsevzetí. A to ne jedno, ale rovnou pět. Sepsal jsem je sem na blog a pak se je snažil dodržovat následujících dvanáct měsíců. Ty před pár dny uplynuly, proto by bylo fér se s vámi podělit, jak to dopadlo.

Nebudu chodit kolem horké kaše, nedopadlo to nejlépe. Vezměme to ale postupně, raději od nejvíc splněného k těm horším:

1) Usínat o půlnoci a vstávat v 7:00

Spaní mi vloni šlo. Tedy usínání o půlnoci. Prakticky celý rok 2015 jsem chodil spát ve dvě a vstával po deváté (stejně jako mnoho jiných dělníků internetu) a posun o dvě hodiny zpět pro rok 2016 mi pomohl. Dopoledne jsem nejproduktivnější, práce mě baví nejvíc a navíc se před sedmou budí i dvojčata, takže to tak nějak dává samo o sobě smysl.  Předsevzetí splněno na: 90 % 

Předsevzetí pro 2017: Usínat v 23:00 a vstávat v 6:00

Ještě to o hodinu posunu, to nebude problém.

Spaní sedm hodin

2) Chodit 4× týdně na delší procházky

Už jdeme z kopce. Ne na zmíněnou procházku, ale s plněním předsevzetí. Tohle byl taky poměrně naivní závazek. Před rokem jsem psal, že „…s dvojčaty jezdíme s Hankou na dlouhé procházky s kočárkem o víkendu, rád bych k tomu přidal dvě procházky ve všední dny.“ – nechápu, že jsem si neuvědomil, že dvojčata rychle rostou a žádné dlouhé procházky s kočárkem nedlouho po lednu už nebudou. O víkendu sice chodíme nadále všichni pravidelně ven, ale často na krátkou procházku spojenou s hřištěm.

Na druhou stranu, vloni jsem prakticky vůbec nejezdil MHD, ale do centra se dopravoval výhradně na Bromíkovi (brzy o něm napíšu), což beru za, řekněme, alternativní plnění. Sečteno, podtrženo –  předsevzetí splněno na: 60 % 

Předsevzetí pro 2017: (bude odhaleno níže v článku)

3) Psát 1 článek týdně na blog

Psaní bloguTohle jsem hodně přestřelil. Psát jeden článek týdně na blog je obrovské sousto. I když píšu rád. V roce 2015 jsem napsal jeden článek, loni jsem jich chtěl zvládnout 52. Nepovedlo se. Byla jich přesně polovina, tedy 26.

Prvního půl roku jsem ještě držel tempo, ale pak jsem se odmlčel. Radost postupně vystřídala honba za tím, zda vůbec stihnu daný víkend článek dopsat. Stalo se z toho automaticky plněné přání, u něhož jsem byl na pochybách, proč jej mám. Některé články potřebují jednoduše více dní – v mém případě víkendů – aby vypadaly, jak si představuji (např. Jak investovat do akcií I.) Bylo nerozumné se tímto svazovat.  Předsevzetí splněno na 50 % 

Předsevzetí pro 2017: psát každý víkend

Rozhodně nemám v plánu s blogem přestávat, naopak, rád bych mu udělal letos novou grafiku a samozřejmě dál psal. Každý víkend. Články budu ale vydávat až budou podle mého hotové.

4) Zlepšit se v kreslení

Kreslení a malováníExtrémně časově náročná kratochvíle. Neměl-li jsem v druhé polovině roku chuť psát články, tak potřebu kreslit jsem neměl už někdy v březnu. Navíc poměr vydané energie (fyzické i mentální) versus výsledek mého snažení byl v tak krutém nepoměru, že tohle vzdávám. I když tím riskuji, že se v této reinkarnaci v kreslení třeba vůbec nezlepším.

Psaní mi jde jakž takž rychle a pocitově hladce, kreslení ne. Chci psát blog, nemůžu si tím pádem dovolit trávit víc času nad obrázky než textem. Naštěstí pro svou práci musím používat v hojné míře fotobanky, a to i ty s vektorovými ilustracemi, takže budu do článků použít vhodné obrázky od talentovanějších (jako například v tomto článku).  Předsevzetí splněno na: 25% 

Předsevzetí pro 2017: (není)

5) Zhubnout 10 kg

Neúspěšné hubnutí - pizzaTragédie! Ale jakože úplná! Před rokem jsem psal, že mám 115 kg, což ale nebyla docela pravda. Měl jsem přesně 113,7 kg a doufal jsem, že to stáhnu na 105 kg. To se tragicky nepovedlo. Přitom jsem začal více než slibně. Ostatně, aby ne, měl jsem svůj ultimátní dietní plán a Excel. Co se mohlo pokazit? Ze začátku to šlo mimořádně dobře. Křivka klesala a v květnu jsem vážil 107 kg, čili o 7 kilo méně.

Jenže pak jsme začali rekonstruovat koupelnu. Z toho důvodu Hanka a dvojčata na tři týdny odjeli a já, sám v Brně, jsem si řekl, že nastavená dieta nějaké to pivo a menší jídlo navíc snese. Vlastně myslím tím pivo, pizzu, kebaby, hamburgery a noční návštěvy pekelného občerstvení Brutus při cestách domů. Tři týdny. Následný pohled na váhu byl tak demotivující, že jsem nechal křivku připomínající start raketoplánu raději být. Na konci roku jsem vážil 112,7 kg, to je o kilo méně než před rokem a spokojen s tím rozhodně nejsem.  Předsevzetí splněno na: 10% 

Předsevzetí pro 2017: Zhubnout 10 kg

Letos to dám. Skoro bych se vsadil, že ano. Budeme sice rekonstruovat kuchyni, takže případný viník je nasnadě, ale tentokrát mám ještě jedno eso v rukávu. Kromě jídelníčku, jako vloni, k tomu totiž tentokrát přidám také pohyb, a to nejen v podobě občasné jízdy na skládacím kole do centra a zpět. Po dlouhém přemýšlení, jaký sport je pro mě ten pravý jsem došel k závěru, že to je … ano, hádáte správně … je to veslování.

Koupil jsem si veslařský trenažér a od příštího týdne budu v pohodlí domova veslovat. A hubnout. A vůbec budu za rok vypadat nějak takto:

Veslování

Předsevzetí pro 2017: Veslovat

To je tedy poslední předsevzetí. Veslovat. Více o mém novém koníčku napíšu za 24 týdnů, kdy dokončím tréninkový plán pro začátečníky a nebudu tím pádem pak logicky už začátečník. Nyní můžu k tématu zatím jen napsat, že je dobře, že jedno z mých předchozích předsevzetí je vstávat v 6:00, protože veslování je sport ranních ptáčat a takto brzo ráno my běžně vstáváme. My? My, veslaři.

Sdílejte článek:

Autor

Ondřej Pohorský

Autor poho.cz, tvůrce webů, obyvatel Brna, otec jednovaječných dvojčat, veslař a majitel Bromíka.

1 komentář: „(Ne)splněná předsevzetí roku 2016 a nová pro 2017“

  1. Ahoj Ondřeji,
    ano, veslování je určitě správný sport pro tebe. Kup si i měřič tepové frekvence a najdi si optimální tepovou frekvenci pro spalování tuku. Odhaduji ji pro tebe v rozmezí 125-140 tepů/min. Nebo jinak. Kape ti pot z čela, ale musíš být schopen ještě plynule hovořit. Frekvenci záběrů (šlág) doporučuji 20-32 /s. Podle toho si nastav odpor „vesel“. Máš tam měřič wattů? Pokud ano, pak jeď 140 – 200 W. Prověřené je začít s intervaly kolem 1 km a pak protáhnout, vydýchat, utřít a znova, dohromady kolem 40-50 min. Postupně přidávat délku intervalů, až 4 km. Až budeš ve formě, pojedeš v klidu v kuse cca 16-20 min. Pro motivaci ti doporučuji zhlédnout: https://www.youtube.com/watch?v=63E91FI11VY. Včera jsem také nastartoval jarní program DO FORMY. V květnu to spolu komisionálně vyhodnotíme. Také veslař Jirka (Concept2), (nyní 112 kg, po ránu), ZDAR!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.